Metallica, Globen personal och Piratpartiet

Jaha det var ju ett tag sen man kunde skriva överhuvudtaget. Har precis flyttat och fick tillbaka min uppkoppling igår!
Så jävla skönt! Fan alldeles för beroende av internet!

Och som Ellinor skrev i kommentaren på senaste bloggen så vet vi nu vad som hände mamma, och många vet redan om det tydligen. Så snälla kan ni sluta snacka massa jävla skit nu? Och bara låta mammas minne vila i frid och prata om alla glada minnen hon gett er istället för att sitta och koka ihop massa skitsnack!

Jag saknar min mamma så jävla mycket men försöker koncentrera mig på allt det glada och roliga jag fick ha med henne medans hon levde! Och då är det sista jag vill att bli sur på (ursäkta ordvalet) fittor som inte vet vad de snackar om. Jag fattar fortfarande inte riktigt att jag inte har någon mamma längre, och vill bara kunna få komma fram till en tanke som gör att man orkar fortsätta leva "normalt". Och det finns så mycket jag skulle vilja prata med mamma om och få hennes syn på. Men det går ju inte, så just nu känns det lite mer som att man "chansar" varje gång man ska göra någonting.

Saknar dig mamma, önskar att du var här hos mig...

Men i alla fall...

ÄNTLIGEN fick vi se Metallica i Stockholm! Så jävla underbart bra så det finns ju inte.
Ända missnöjet med den dagen var att jag inte fick ta med mig min systemkamera in! Kameror med objektiv gick de inte med på av nån konstig anledning. Grymt irreterad blev jag i alla fall, men det gick över när de börja spela där inne =)

Fick gratis tshirt och en kod för att ladda ner konserten från deras sida =) Asbra!!! =D



Och så över till lite politik också =)

På valborg så blev jag utnämnd till Kommunledare i Örebro kommun, plus att jag är ordförande i Ung Pirat Örebro också. Så nu gäller det att få in en pirat, först i EU och sen i Riksdagen nästa år!

Idag blev det en svart dag i politiken i Frankrike. I dag så röstade Frankrikes nationalförening igenom HADOPI lagen. En helt förvriden lag som gör att du blir avstängd från internet i Frankrike efter 3 varningar. Och den som blir avstängd måste fortsätta betala abonnemanget.

Och lagen gör även att sådana platser som har ett öppet nätverk (såsom caféer, restauranger och liknande) kommer att stå ansvariga för om det fildelas i deras nätverk. Detta i sin tur kommer att leda till att tekniken inte utvecklas i samma takt.

Vad är det för värld detta håller på att bli? Vill vi verkligen leva i ett "storebror" samhälle? Där allt är övervakat?

Personligen så vill jag inte det! Mitt privatliv det är mitt och ingen annans. Speciellt inte nån liten jävel på någon instans i Sverige som ska sitta och lyssna på mina telefonsamtal eller läsa mina sms/e-mail.

Det fria samhället är under anfall av gamla gråa stofiler som Sarkozy bland annat, som kommer att rasera det IT samhälle världen har byggt upp. Varför slå på det som man inte förstår? Sätt er in i det, lär er det, se inte ner på det bara för att ni inte hänger med i svängarna.

Jag menar, får Frankrike genom detta i EU så kan man lika gärna sälja sin dator, ta fram papper och penna igen och skriva vanliga brev! Eller som en parti kollega sade, ta fram djungeltrumman och skicka bongotelegram!

Ni som inte vet riktigt vad ni ska rösta på i EU valet. Ta reda på vad de nya lagarna typ som FRA, IPRED och fler gör i verkliga livet. Och hur det påverkar er i slutänden, kanske det kan få er att ändra uppfattning om Piratpartiet och hur viktigt det vi gör i PP är för den enskilde personen och dess privatliv.

Om inte annat så hör av er till mig så ska jag förklara det för er så gott jag kan =)


En liten blandad blogg blev det. Men nu har jag i alla fall lite att fokusera på. EU val, semester i sommar och lite sånt!
Kommer förmodligen bli lite politik i bloggarna framöver tror jag. Men även annat också.....


Om ni vill se på bilder och sånt så har jag fixat ett "fotoalbum" online om ni vill se vad som händer i mitt lilla liv här i Örebro. Klicka här! Där kan ni även registrera er och lägga upp eget om ni vill dela med er =)

Hej svejs från mig.


Älskar dig mamma!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag hoppas att folk slutar snacka skit. Det är allvarliga saker att snacka skit om och att sprida rykten om. De tänker inte på de anhörigas känslor och att det faktiskt är en människa och hans/hennes liv det gäller. Kan dem inte bara låta det vara? :(



Kul att du är politiskt aktiv :) Det har jag också varit, men ditt verkar ju mer seriöst :D Kul i alla fall :D Och det där låter ju helt sjukt :S Hoppas det inte går igenom i EU. Vart tog friheten och integriteten vägen?

2009-05-13 @ 00:30:29
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0